Príprava na bábätko

Stravovanie


pregnant lady eatingVyvážená diéta počas tehotenstva je dôležitá pre zdravie dieťatka aj vás. Toto ale neznamená, že máte „jesť za dvoch“. Vaše tehotné telo je ešte efektívnejšie pri využívaní energie, ktorú z jedla dostávate a nepotrebujete žiadne extra kalórie až do siedmeho mesiaca vášho tehotenstva. Odvtedy až po pôrod budete denne potrebovať len o 200 kalórií viac.

Jesť málo, často a zdravo je dobré pravidlo, ktoré by ste mali dodržiavať a to vám zároveň pomôže, ak máte ranné nevoľnosti alebo pálenie záhy.

Jedzte:

  • aspoň päť porcií ovocia a zeleniny denne 
  • potraviny bohaté na bielkoviny ako sú ryby, hydina, vajíčka, sója a strukoviny
  • veľa karbohydrátov (chlieb, ryža, cestoviny, zemiaky, cereálie) 
  • mlieko a iné mliečne produkty kvôli vápniku
  • zelenú listovú zeleninu, mäso a strukoviny kvôli železu



Nejedzte:

  • mäkké syry s plesňou, alebo akékoľvek paštéty (vrátane zeleninových paštét), keďže všetky tieto potraviny môžu obsahovať nebezpečnú baktériu listériu
  • viac, ako dve porcie mastných rýb týždenne (napr. čerstvý tuniak, sardinky, makrely, pstruhy) – tieto obsahujú vysoké hladiny ortuti, ktorá môže poškodiť vyvíjajúci sa nervový systém vášho dieťatka
  • žraloka alebo mečúňa alebo viac, ako štyri konzervy tuniaka za týždeň (tieto tiež obsahujú vysoké hladiny ortuti)
  • pečeň a pečeňové produkty, napr. paštéty alebo údeniny (tieto obsahujú vysoké hladiny vitamínu A, ktorý môže byť škodlivý pre vaše nenarodené dieťatko)
  • surové mušle, aby ste predišli riziku otravy z jedla

Alkohol

Alkohol sa cez placentu dostáva do krvného obehu vášho nenarodeného dieťaťa a príliš veľa alkoholu ho môže vážne poškodiť. Ak ste tehotná, alebo sa snažíte otehotnieť, snažte sa vyhnúť pitiu alkoholu. Pitie alkoholu môže ovplyvniť vašu schopnosť otehotnieť.  

Kofeín

Príjem vysokých dávok kofeínu môže spôsobiť nízku pôrodnú hmotnosť dieťaťa alebo dokonca aj potrat. Odporúča sa nedávať si viac ako 200 mg kofeínu denne. Majte na pamäti, že čokoláda, kolové nápoje a energetické nápoje obsahujú kofeín, ako aj čaj a káva. Plechovka koly obsahuje približne 40 mg kofeínu a 50g tmavej čokolády okolo 50mg kofeínu. Mliečna čokoláda obsahuje v porovnaní s tmavou približne polovicu kofeínu.

 

 

Latest Awards

  • Award 1
  • Award 2
  • Award 3
  • Award 4
  • Award 5



Latest Testimonials

  • Cítila som sa neuveriteľne dobre s Lansinoh Affinity
    Čítaj viac
  • Manuálna odsávačka bola rýchla a jednoducho sa používala
    Čítaj viac
  • S Lansinoh odsávačkou som sa nemusela starať
    Čítaj viac
  • Široko ďaleko najlepšia vložka do podprsenky na trhu
    Čítaj viac
  • Keby nebolo vášho produktu, skončila by som s dojčením
    Čítaj viac
  • Dvojitá odsávačka sa naozaj jednoducho používa
    Čítaj viac
  • Lansinoh vložky do podprsenky sú tak savé
    Čítaj viac
  • To je čistá mágia
    Čítaj viac
  • Jedna z mojich mamičiek .. by dala 50 libier za jednu z vašich 10 librových tubičiek
    Čítaj viac

© Lansinoh Laboratories Inc. All rights reserved.

O Lansinoh | Služby zákazníkom | Tlačové centrum | Medzinárodné kontakty | Mapa stránky